helt seriöst?

lyssna på låten!


Måste få skriva av mig lite, för helt seriöst vart är samhället påväg?
redan i 13-14 årsåldern börjar man röka, dricka ofta, folk förlorar oskulden vid 14 års ålder, man är ute och hänger sent på kvällarna ( då menar jag SENT, inte "sent" ), man skiter i vad ens föräldrar säger och sticker ut eller nåt fast man vet att man inte får osv osv osv. Sen allt det här om ytligheter och sånt, allt man bryr sig om är vad folk tycker om en, så man kan inte bara va sig själv, utan sminket måste absolut vara perfekt och aldrig att man visar sig utan det, håret,kläderna,hyn ALLTING måste se bra ut, för man är så beroende om vad folk tycker om en. Det är så sjukt absurt, och man måste va cool och våga saker lr göra vissa saker som man inte skulle ha gjort om man var ensam, nä man gör det endast för att visa en cool och oberoende fasad- medans vi alla egentligen vet att de här personerna mår så jävla dåligt innombords! Ist för att försöka ta tag i sig själv och rycka upp sig, så fortsätter man bara för man har ju "ett rykte att tänka på?". Nej usch, och sen det här med tjejer och killar, vissa tjejer är så sjukt beroende om vad killar tycker om en, och man måste få bekräftelse av dem att man är snygg,okej,cool,att man duger osv? Men hallå, vem fan bryr sig om vad en som endast har bröst och ytligheter i huvudet? Men sen är det andra killar som inte bara tänker på sånt, utan dem som faktist ser vem man är, bakom allt det där, men dom är inte "coola nog" för att ens slösa sin tid på? Det är ju sjukt?

Sen det här med självförtroende, jag har som vissa kanske vet ett ganska bra självförtroende, men det är inte för att jag tycker att jag är snygg och perfekt osv, för tro mej jag har flera komlpex över mej själv, nej det är för att jag har lärt att acceptera mig själv och förstått att jag kan inte göra ett skit åt vissa saker. SÅ när du säger åh jag är så tjock, åh jag är så ful, åh jag är dum osv så är det ju endast för att få bekräftelse från andra att man inte är det. Men hur mycke och ofta du än säger att du är tjock så kommer du inte inte bli smalare av det, du kommer inte bli smartare för att du säger att du är dum, nej det enda som kommer att hända är att du trycker ner dej själv och att du mår ännu sämre! Men ist för att ta tag i sigg själva och rycka upp sig, så fortsätter de med allt detta ytliga och mår ännu sämre. Så snälla, killar och ytligheter är inte vad allt handlar om, för jag vet att ni sen går hem och mår SKIT, och sen när man kommer ut bland folk är allt bra igen.


Tror inte att alla ens har pallat läsa det hära inlägget, men det skiter jag i för nu har jag sagt mitt och om du väljer att lyssna på det eller inte, är inte mitt problem. Men jag hoppas folk har tagit sin tid och förstår vad jag menar, för detta är inte okej!


Kommentarer ♥
Postat av: Issa

Jag håller med dig grymt mycket Wilma ! Bra skrivet , jag tror att folk behöver läsa detta och tänka om (:

2011-04-10 @ 15:46:57
URL: http://issas.se
Postat av: The Captain M/Y Tarquin

Det finns ett ordspråk ( ordspråksboken 11:22 Bibeln ) som säger ;



"Såsom en gyllene ring i svinets tryne, så är skönhet hos en kvinna som saknar vett."



Den som kan skriva det som Wilma skrivit , och kan stå för det , har nämligen det , "VETT" , alltså!!!



Har man det , "VETT" alltså , så är chansen ganska stor att man kommer att få de bästa jobben , VETTigaste killarna och troligen ett lyckligt liv som du styr själv.



Chansen är även stor att de "ballaocoola" killarna/tjejerna kommer till dig för att fråga om jobb i framtiden eftersom deras tid gick åt till att spela en roll, som tog energi o kraft, från att istället skaffa sig,,,,, ja du vet vad jag menar , "VETT"!!



Smaka på det här; "Nästa Gullmarsplan"........

( hur kul är det egentligen att köra tunnelbana?? )

2011-04-11 @ 13:02:19
URL: http://www.playyard.se
Postat av: lisa

Tackar (:

Allt bra ?

2011-04-11 @ 19:35:32
URL: http://lisastromvall.blogg.se/

Skriv här sötis! ♥

Namn:
Kom ihåg dig själv tills nästa gång

E-postadress: (Ingen annan än vi 2 kan se den)

URL/ Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat då? :

Trackback
RSS 2.0